Живопис. Український авангард. Графіка. Народне мистецтво.

Двадцяті роки XX ст. характеризуються складністю і суперечливістю художньо-естетичних тенденцій, творчих пошуків. В Україні організовувалися різні творчі об’єднання художників, до складу яких входили як художники-реалісти, так і художники модерністських та імпресіоністичних уподобань. Точилася гостра боротьба художників – реалістів із представниками нових художніх течій, які орієнтувалися на європейське мистецтво, вважаючи реалістичний метод таким, що не відповідає культурним потребам сучасного суспільства. Саме на двадцяті роки припадає стрімкий зліт великих українських авангардистів К. Малевича, Д. Бурлюка, М. Бойчука, О. Архипенка, О. Богомазова, О. Екстер.
Казимир Малевич – художник-авангардист, один із засновників супрематизму і кубофутуризму, педагог, теоретик мистецтва. Брав участь у виставках, де представляв свої роботи, написані в стилі неопримітивізму (“Селяни в церкві”, “Збір урожаю”) та кубофутуризму (“Англієць у Москві”). Найвідоміший твір художника – “Чорний квадрат”. Яскравою сторінкою в українському мистецтві є творчість художника Георгія Нарбута. Його цілком справедливо називали одним із найвидатніших графіків сучасності. Як знавець українського стародавнього мистецтва і геральдики, Г. Нарбут виконав безліч гербів, ілюстрував або оформлював книги “Малоросійський Гербовник”, “Герби гетьманів Малоросії”, “Старовинна архітектура Галичини”, “Стародавні садиби Харківської губернії”, розробив проекти Державного Герба і Печатки Української держави. Г. Нарбут – автор перших українських банкнот і поштових марок. Визначним досягненням Нарбута й усієї української графіки є “Українська абетка”, в якій художник досяг граничної простоти й водночас вишуканості композиції, малюнка й кольору. У вирішенні літер абетки Г. Нарбут об’єднав досягнення української рукописної та друкованої книги і західноєвропейських майстрів шрифту. МИХАЙЛО БОЙЧУК ТВОРЧІСТЬ МИХАЙЛА БОЙЧУКА ЗАЙМАЄ ОСОБЛИВЕ МІСЦЕ В МИСТЕЦТВІ УКРАЇНСЬКОГО АВАНГАРДУ 1930-Х РР. ЗВЕРТАЮЧИСЬ ДО ХУДОЖНІХ ПРИЙОМІВ МОНУМЕНТАЛЬНОГО ЖИВОПИСУ РАННЬОГО РЕНЕСАНСУ І ВІЗАНТІЇ, ВІН ВПИСУЄ ЇХ В КОНТЕКСТ ФОРМАЛІСТИЧНИХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ МОДЕРНІЗМУ І СТВОРЮЄ ОРИГІНАЛЬНУ ШКОЛУ УКРАЇНСЬКОГО МОНУМЕНТАЛІЗМУ. Василь Кандинський (1866-1944) Перший абстракціоніст світу. Живописець, графік, теоретик мистецтва. Давид Бурлюк (1882 - 1967) Український художник-футурист, поет, теоретик мистецтва, літературний і художній критик, видавець. Один із чільних творців українського модернізму початку ХХ століття. Відомий як лідер вітчизняного футуризму. Соня Делоне (1885 - 1979) Українська художниця та дизайнерка єврейського походження, представниця напрямку ар-деко. Увіковічнена на Поверсі спадщини – відомій інсталяції, присвяченій жінкам, що змінили світ. Олександра Екстер (1882-1949) Українська художниця, сценограф, педагог. Яскрава представниця європейського кубізму і футуризму, одна із найвизначніших постатей українського авангарду, співзасновниця стилю ар-деко. ОЛЕКСАНДР БОГОМАЗОВ Художник, який не мав навіть повної середньої художньої освіти, але завдяки унікальному таланту і працездатностіПІДНЯВСЯ ДО РІВНЯ НАЙВИДАТНІШИХ ПРЕДСТАВНИКІВ ЄВРОПЕЙСЬКОГО АВАНГАРДУ. ВАСИЛЬ КРИЧЕВСЬКИЙ Видатний український архітектор, мистець, вчений і педагог. Мистецька діяльність художника обіймає понад півстоліття (1897-1952), припадаючи на період бурхливого розвитку української культури і мистецтва. До цього розвитку спричинився у великій мірі він сам, працюючи й творячи в найрізноманітніших ділянках. Видатний і своєрідний маляр-пейзажист, педагог і мистецтвознавець, від одночасно виступав новатором в архітектурі, в книжковій графіці, в ужитковому мистецтві та в оформленні театральних і кінематографічних вистав. Зокрема, саме Кричевський оформив славетний фільм Олександра Довженка “Звенигора”. МАРІЯ ПРИЙМАЧЕНКО Яскрава представниця “наївного мистецтва”, одна з найвідоміших українських художниць, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка (1966). 2009-й рік за рішенням ЮНЕСКО було визнано роком Марії Приймаченко; тоді ж бульвар Лихачова в Києві був перейменований на честь художниці. Марія Оксентіївна дивовижно об`єднала у своїй творчості малюнок і живопис. Це – і живописна графіка, і графічний живопис водночас. За типологією роботи Приймаченко можна умовно поділити на сюжетні (фігурні), знакові, ритміко-орнаментальні. КАТЕРИНА БІЛОКУР Представниця народного декоративного живопису; найбільше малювала квіти — олійними фарбами. Катерина Василівна привернула загальну увагу до своїх полотен, вразивши найвибагливіших знавців та поціновувачів яскравою самобутністю, поетичною силою своїх творів. Вони мовби розповідала світові, який талановитий її народ, як глибоко розвинуте в ньому естетичне почуття, яка сприйнятлива душа до всього прекрасного в житті. Домашнє завдання: зробити підбірку творів УСІХ!!! зазначених у темі блогу представників українського авангардного мистецтва.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Для ліцеїстів ІІІ курсу: Розділ 1. Мистецтво України від найдавніших часів до кінця ХVІ століття. Тема 1.Образотворче мистецтво. Трипільська та Скіфська культури. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор’я.

Для ліцеїстів І курсу (8 клас): Тема. Пам'ятки мистецтва Північного Причорномор'я та Скіфії

Для ліцеїстів ІІІ курсу: Розділ ІІІ.Мистецтво України ХІХ ст. Тема.Образотворче мистецтво.