Для ліцеїстів ІІІ курсу (10 клас): Тема. Обрядовий пратеатр (народні ігри, свята, ритуали). Мистецтво скоморохів

Наші пращури добре усвідомлювали свою залежність від сил природи. Існу¬вання володарів лісу — лісовиків, мавок, русалок — було для них безперечним. Давні слов'яни вважали природу живою, наділеною розумом та волею. Тому, ідучи до володінь духів природи, вони зверталися до них із проханням про допомогу, дозвіл взяти у природи її частку у вигляді тварини чи рослин. Своє звернення вони супроводжували музикою і танцем. Щоб задобрити богів, у храмах-капищах приносили їм жертви у вигляді їжі, напоїв, тварин. У священних місцях ставили ідолів — кам’яні фігури богів, яким поклонялися. Існував культ предків, вірили в потойбічне життя, про що свідчать поховальні обряди. Особливо урочисті похорони влаштовували князям і знатним дружинникам, у могилах яких археологи знаходять багато дорогоцінних речей, зброю, одяг, предмети домашнього вжитку. У похованнях простих людей знаходять лише знаряддя праці та речі домашнього вжитку. Східні слов’яни мали календар, який складався з 12 місяців і чотирьох пір року. Новий рік розпочинався з початком польових робіт у березні (раніше цей місяць називали березоль). Розвивалося у них мистецтво зі ‘‘звіриним” і “геометричним” жанровими стилями. Скоморохи у давні часи були універсальними акторами, які поєднували в одній особі майстерність співака, музиканта, акробата, танцюриста, дресирувальника. Князі утримували при собі хори, оркестри, танцювальні ансамблі, запрошу¬вали мандрівних акторів. Ставлення до скоморохів було різним. З одного боку, їх любив народ; з іншого ж — переслідувала церква; влада стежила за змістом їхньої діяльності і жорстоко карала за критику. Домашнє завдання: переглянути матеріал уроку у блозі "Дистанційно про мистецтво"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Для ліцеїстів ІІІ курсу (10 клас): Тема 10. Мистецтво козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві

Для ліцеїстів ІІІ курсу. Тема 26. Образотворче мистецтво України ХХ - поч.ХХІ ст.

Для ліцеїстів ІV курсу: Тема "Сучасне мистецтво Латинської Америки"