Для ліцеїстів І курсу: Розділ І. Стилі та напрями мистецтва. Тема. Стиль у мистецтві.

Мистецтво як особливий вид людської діяльності зародилося ще в добу палеоліту. Наші печерні предки, незважаючи на щоденну сувору боротьбу за виживання, захоплювалися красою довкілля, багатством та різноманітністю природних форм і намагалися відтворити їх у рисунках доступними засобами. Давні художники використовували гострі камінці для продряпування на скелях або вуглинки від вогнища, природні мінеральні фарби для контурних чи силуетних зображень тварин на стінах печер. Фарбу наносили пальцями або примітивними пензлями (жмут вовни, пучок трави). Пізніше в наскельних малюнках почали з’являтися зображення людей, багатофігурні композиції — зокрема, сцени полювання. Із глибини віків до нас дійшли й висічені з каменю скульптури тварин, рельєфи, гравюри на кістках і рогах упольованих звірів.
Із плином часу вслід за соціальними змінами змінювались предмети і способи зображення, характер і стиль мистецтва, однак на всіх етапах історії людства мистецтво завжди відігравало надзвичайно важливу роль. Запам҆ятайте: Мистецтво — це естетичне пізнання світу в процесі художньої творчості як особливого виду людської діяльності, що відображує дійсність у конкретно-чуттєвих образах відповідно до певних ідеалів прекрасного. Усю історію мистецтва розподіляють на великі часові періоди — епохи, у кожній з яких склався певний мистецький стиль чи напрям. Розгляньте схему, що ілюструє етапи розвитку мистецтва в культурі минулого.
— Скільки стилів мистецтва у культурі минулого ви нарахували? — Назви яких стилів вам відомі? — Скільки стилів нараховує мистецтво Середньовіччя? — Про мистецтво якої епохи вам відомо найбільше?
https://wordwall.net/ru/resource/1983751
Кожен вид мистецтва розкриває сутність життя, високі етичні ідеали за допомогою певних художніх засобів. Ви вже знаєте , що естетичне відтворення світу в літературі відбувається через слово; в музиці — через звуки та інтонації; у живописі — через кольори та їх відтінки; у скульптурі й архітектурі — через пластичні матеріали , об’ємно-просторові форми; у графіці — через лінії, штрихи, плями, тон; у театрі й кіно — через слово, міміку, жести акторів; у хореографії — через рухи, пластику танцівників тощо. Домашнє завдання: доповнити таблицю відповідними зображеннями світових шедеврів, які були створені в різні епохи у різних місцях світу. Роботу відправляєте на електронну адресу kostyrya_1979@ukr.net

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Для ліцеїстів ІІІ курсу (10 клас): Тема 10. Мистецтво козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві

Для ліцеїстів ІІІ курсу. Тема 26. Образотворче мистецтво України ХХ - поч.ХХІ ст.

Для ліцеїстів ІV курсу: Тема "Сучасне мистецтво Латинської Америки"